Hej, jag har nyligen köpt en katana från BraBilligt, ett skarpslipat samurajsvärd som jag är väldigt nöjd med. Jag undrar hur man sköter om sin katana på bästa sätt, så att den håller sig vass och rostfri. Jag har fått ett rengöringsset med olja, tyg och papper, men jag är osäker på hur ofta och hur noggrant jag ska använda det. Finns det några andra tips eller råd för att bevara sin katana i gott skick? Jag vill inte riskera att skada eller förstöra mitt vackra svärd. Tacksam för svar!
top of page
bottom of page
Grattis till din nya katana! Att ta hand om den på rätt sätt är verkligen nyckeln för att bevara dess skönhet och funktionalitet över tiden. Dina rekommendationer om att rengöra och smörja svärdet regelbundet är mycket viktiga för att förhindra rost och bibehålla dess skärpa. Att använda det medföljande rengöringssetet med olja, tyg och papper är ett bra sätt att upprätthålla svärdets kvalitet. Att förvara den på en torr plats och undvika fuktighet kommer också att bidra till att bevara dess skick. Tack för dina användbara tips och lycka till med din nya katana!